Det er ikke bare «brillemerkene» som lager briller. De store motehusene har for lengst inntatt brillescenen, og flere og flere av dem vil være med på moroa.
Det er neppe tilfeldig, skal vi tro brillestylist i Specsavers, Stine Westlund.
– Dette henger sammen med at briller har blitt mer populært. Det er ikke lenger bare et hjelpemiddel som brukes for synets skyld, men et trend-accessoir på linje med smykker, hodeplagg og annet tilbehør, mener Westlund.
– Briller har blitt et element som brukes for å uttrykke stil og er en viktig brikke i antrekket, og da er det naturlig at også de store motehusene ønsker å tilby det.
DAY Birger et Mikkelsen
Det skorter på ingen måte på interessen for designerbrillene, forteller Westlund.
Danske DAY Birger et Mikkelsen har nylig sluppet sin andre brillekolleksjon i samarbeid med Specsavers.
– DAY er et godt eksempel på at det fungerer å ta med seg designfilosofien fra kles- og interiørkolleksjoner inn i brilleverden. Både når det gjelder DAY og andre designere ser vi tydelige linjer mellom klær og briller, og det er definitivt en suksessfaktor.