Har du problemer med å betale på nett?

Vi bruker en sikker betalingsløsning som leveres av WorldPay, for betaling av alle kontaktlinser som kjøpes via dette nettstedet. Vi er oppmerksomme på at enkelte kunder i blant kan oppleve problemer når de forsøker å betale. Her er noen tips du kan følge om betalingskortet ditt avvises ved betaling.

  • Er betalingskortet ditt godkjent for nettransaksjoner? Enkelte banker krever at kortet ditt blir spesielt autorisert for å kunne brukes ved kjøp på internett. Ta kontakt med banken din om du ikke allerede har gjort dette.

  • Er kortet ditt utstedt av en utenlandsk bank? Om kortet er utstedt av en utenlandsk bank, kan det hende du må få kortet godkjent for internasjonalt bruk. Dette inkluderer kort utstedt i de nordiske landene. Kontakt banken din om du er usikker.

  • Er kortet ditt knyttet til "Verified by Visa" eller "Mastercard Secure Code"? Flere kortutstedere godkjenner kun at kortet brukes til transaksjoner på nettet om de først registreres for bruk sammen med Visas "Verified by Visa" eller Mastercards ”Mastercard Secure Code". Det koster ingenting å få knyttet kortet til disse systemene. Om du ikke allerede har tilknyttet kortet, anbefaler vi at du kontakter banken din. Du kan lese mer om dette på din banks nettside eller på Visas eller Mastercards nettsider.

  • Opplever du problemer ved betaling av Specsavers Linseabonnement eller ekspressetterbestilling?

Når du abonnerer på kontaktlinser med eller foretar en ekspressetterbestilling, fungerer nettsystemet vårt på en slik måte at du ikke trenger å oppgi kortopplysningene dine igjen når disse ordrene legges inn. Betalingene identifiseres som "abonnement"‑ eller "kortinnehaver er ikke til stede"‑transaksjoner, og det kan derfor hende at du må be kortutgiveren din om spesifikt å godkjenne denne typen transaksjoner. Ta kontakt med banken eller kortutstederen din.