Da Doug og Mary Perkins startet Specsavers i 1984, var det med ett mål for øyet; at de og bedriften deres skulle gå nye veier og gjøre ting på en måte som ville gi positive ringvirkninger.
Den gangen handlet det om å gjøre gode og rimelige øyehelsetjenester lett tilgjengelig for alle. Mye har imidlertid skjedd siden da, og i dag er hovedfokuset vårt å endre liv gjennom å hjelpe kundene våre til bedre syn og hørsel.
Vi har aldri hatt noen planer om å bli størst i bransjen, vi har enkelt og greit prøvd å være best.
Selv om vi har vokst, åpnet nye butikker, ansatt nye medarbeidere og tiltrukket oss nye kunder over hele verden, har vi aldri glemt at vi er en familiebedrift som eies og drives av lokale fagfolk – som hver og en, i sine respektive land, setter sin ære i å ivareta kundene våre på best mulig måte, og sørge for service og behandling av høyeste kvalitet.
Vi har imidlertid ikke tenkt å stå på stedet hvil. Fremtiden vår handler ikke bare om å utgjøre en forskjell i livene til kundene våre, vi skal også sørge for å ha en positiv innvirkning på livene til alle vi jobber med, på byene og tettstedene butikkene våre ligger i, og på kloden vi alle deler.
For å få til dette, har vi satt oss noen store mål:
Vi mener at alle skal ha krav på god øyehelse og vi jobber hver dag med en klar målsetting om å forbedre livskvaliteten til våre kunder. Dette er vår visjon og noe alle våre dyktige medarbeidere tar ansvar for, både lokalt og globalt.
Nina Kleppe
Country Director, Specsavers Norge