Da Doug og Mary Perkins etablerte Specsavers i 1984, var de inspirert av en stor idé: å gjøre en forskjell. Den gang handlet det om å gjøre rimelig kvalitetsøyepleie tilgjengelig for alle. I dag er vi opptatt av «total omsorg» – å forbedre folks liv gjennom bedre syn og hørsel, fra vugge til grav.

Vi har aldri satt oss mål om å bli den største øye- og hørselsvernvirksomheten. Vi har bare prøvd å være best. Etter hvert som vi har vokst, med nye butikker, nye team og stadig flere kunder over hele verden, har vi aldri mistet av syne hvem vi er: en familiebedrift, eid og drevet av lokale fagfolk som hver og en dedikert til å holde de høyeste standarder for omsorg i sine lokalsamfunn.
Men vi står ikke stille. Fremtiden vår handler ikke bare om å gjøre en forskjell for kundene våre. Vi må også sørge for at vi har en positiv innvirkning på livene til menneskene vi jobber med, lokalsamfunnene vi betjener og planeten vi deler.
For å gjøre dette har vi satt oss utfordrende mål på disse nøkkelområdene:

Oppsummering

Høres alt dette høres ambisiøst ut? Vel, det er ambisiøst, men det er vi også.

Reisen vår så langt vært utrolig, men det beste ligger foran oss. Vårt globale partnerskap – med kraften og lidenskapen til 40 000 kolleger over hele kloden – gir oss en unik mulighet til å forandre liv gjennom bedre syn og hørsel, på en måte som er bedre for våre medarbeidere, våre lokalsamfunn og planeten vår.

John Perkins
CEO og Chief Sustainability Officer